Wat zijn nou goede eiwitpoeders?

Wat zijn nou goede eiwitpoeders?

Omdat ik in mijn ebook eiwitpoeders voorschrijf (of kwark, maar dit krijgen veel mensen niet dagelijks weg) Krijg ik vaak de vraag: Welke eiwitpoeder raad jij aan Diesna? Ik vind dat best een moeilijke vraag.

Er is zo super veel. De ene nog duurder dan de andere. Waar ik zelf vaak op let is hoe veel eiwitten er in zitten en ook hoeveel suiker. Veel shakes vallen dan eigenlijk al snel af. Maar wat is nou de beste eiwitpoeder?

Om daar er echt achter te komen is er meer nodig dan alleen mijn eigen kennis. Heb jij bijvoorbeeld wel eens van “amino spiking” gehoord? Nou ik had er nog niet van gehoord, maar inmiddels weet ik dus wel wat dit is. Het is een methode om kunstmatig het eiwitgehalte te verhogen. Oh my.. dat willen we niet.

ProductExpert heeft een onderzoek gedaan naar de beste eiwitpoeder. En dat komt voor mij heel erg goed van pas, want wanneer ik iets aanbeveel vind ik het wel prettig wanneer dit onderzocht is en niet alleen maar ‘mijn menig’ is. Ik ben tenslotte geen expert hier in. Wel kan ik vertellen welke ik gebruik en waar ik zelf op let. Alhoewel ik gebruik eigenlijk vaak verschillende, omdat ik ze vaak krijg of van mijn vriend mee drink. Maar wanneer ik ze zelf koop kijk ik altijd naar de hoeveelheid eiwitten en de verhouding van suiker. Liefst zo min mogelijk suiker en zo veel mogelijk eiwitten. Ik ben wel erg makkelijk met de smaak. Er hoeft van mij sowieso geen vette zoete smaak aan te zitten.

De nummer 1 van het onderzoek:

Body&Fit Whey Perfection
Voor een scherpe prijs krijg je een kwalitatief hoogstaand eiwitpoeder. Whey perfection van Body&Fit is makkelijk te mixen zowel met shake beker als zonder shake-beker. Klein minpuntje is de zoetheid van het eiwitpoeder, dit had volgens ons wel wat minder gemogen.

Bron van de testen: ProductExpert

Waarom ik zelf eiwit shakes gebruik en adviseer :

Dat is eigenlijk heel simpel. Eiwitten zijn de bouwstenen van de spieren. En zeker dus wanneer jij een doel hebt om meer spieren te krijgen is het heel belangrijk om om de 3 uur iets met eiwitten binnen te krijgen. Het liefste uit voeding, maar een shake bevat vaak veel meer dan de voeding en dus is dit een prima aanvulling op goede gezonde eiwitrijke voeding.

Ook wanneer je niet perse gespierd wilt worden kunnen shakes heel goed zijn. Want in veel diëten worden er te weinig eiwitten gegeten. Dan krijg je dus dat je ook in de spieren afvalt en een ‘slapper’ figuur krijgt 🙁 Oh my.. dat willen wij ook niet! Dus zorg voor een goed gebalanceerde voeding met voldoende eiwitten, of neem een extra shakie. Mijn voorkeur gaat in dat geval naar de avond en zeker op de dagen dat ge getraind heb. Dan kunnen mijn spieren goed herstellen wanneer ik slaap.

Ik neem er 1. Weltrusten 🙂

Share

Diesna Loomans, 32, mama, blogger & vlogger/editor about: fitness, food, fashion & fun. Founder/schrijfster Ohmyfitness.

Comments

  1. Wij van wc-eend adviseren wc-eend.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *